Pāriet uz saturu
Uzņēmumiem – īpašas cenas! »»» Reģistrējiet kontu
Uzņēmumiem – īpašas cenas!
REĢISTRĒJIET KONTU

Valoda

Young man unboxing a parcel at home — illustrating customer experience with e-commerce packaging.

Kā iepakojums ietekmē klienta pieredzi e-komercijā?

Iepirkšanās tiešsaistē nozīmē daudz vairāk nekā tikai klikšķi uz preces un maksājuma apstiprinājumu. Klienta pieredze turpinās līdz brīdim, kad sūtījums nonāk viņa rokās, un tieši iepakojums kļūst par pirmo fizisko saskarsmi ar zīmolu. Tas ne tikai garantē, ka prece nonāks pie klienta droši, bet arī spēj radīt emocijas, kas tieši ietekmē vēlmi atgriezties un iepirkties atkārtoti.

Tieši tāpēc šajā rakstā aplūkosim, kā iepakojums veido klienta pieredzi e-komercijā un kā gudri risinājumi var kļūt par priekšrocību ikvienam zīmolam.

Iepakojums kā zīmola vizītkarte

Klienta emocionālo uztveri nosaka ne tikai prece, bet arī tas, kā tā tiek pasniegta. Piemēram:

◼️ Glīts, rūpīgi izveidots iepakojums rada uzticību un pastiprina zīmola vērtības.
◼️ Vienkāršs vai bojāts iepakojums rada pretēju efektu – pat, ja produkts ir kvalitatīvs, klients var justies vīlies.

Mūsdienās iepakojuma dizains un kvalitāte kalpo kā mārketinga instruments. Tas palīdz zīmoliem izcelties konkurencē un radīt “wow efektu” brīdī, kad klients atver paku. Piemēram, kādā pētījumā 60% patērētāju atzina, ka visticamāk neveiktu atkārtotu preces pirkumu tiešsaistē, ja saņems slikti iepakotu preci. Tas skaidri parāda, ka tieši iepakojuma kvalitāte ir viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmē klientu uzticību un lojalitāti.

Praktiskums un aizsardzība – iepakojuma pamatuzdevums

Vispirms iepakojumam ir jāveic pamatfunkcija – jāpasargā prece transportēšanas laikā. Bojāti produkti rada ne tikai izmaksas uzņēmumam, bet arī klientu zaudējumu. Pēc Packnode datiem, 62% Eiropas tiešsaistes pircēju pēdējā gada laikā ir saņēmuši bojātus sūtījumus, kas uzver nepieciešamību pēc efektīvākiem aizsargiepakojuma risinājumiem.

Tāpēc arvien vairāk uzņēmumu izmanto tādus risinājumus kā gaisa spilvenus un aizsargplēves, kas nodrošina efektīvu aizsardzību, drošu amortizāciju un neprasa lieku materiālu izmantošanu.

Šāda veida aizsargiepakojums ļauj:
◼️ Samazināt bojājumu risku
◼️ Samazināt preces atgriešanas gadījumus
◼️ Optimizēt izmaksas, jo samazinās zaudējumu apjoms

Ilgtspējīgs un videi draudzīgs iepakojums

Patērētāji aizvien biežāk izvēlas zīmolus, kas domā par planētas nākotni. Šeit svarīgu lomu spēlē ilgtspējīgs iepakojums, kas ražots no pārstrādājamiem vai kompostējamiem materiāliem. Woola pētījums atklāja, ka 60% patērētāju min ilgtspējīgu iepakojumu kā faktoru, kas mudina viņus iepirkties pie zīmola, sasaistot iepakojuma kvalitāti ar atbildību pret vidi un patērētāju vēlmēm.

Uzņēmumi, kas ievieš videi draudzīgus risinājumus, iegūst vairāk nekā tikai “zaļu tēlu”:

◼️ Tiek samazinātas loģistikas izmaksas, jo tiek izmantoti vieglāki un efektīvāki iepakojuma materiāli.
◼️ Tiek uzrunāta plašāka auditorija, īpaši jaunāki klienti, kas dod priekšroku atbildīgai iepirkšanās pieredzei.
◼️ Tiek stiprināta klientu lojalitāte.

Piemēram, statistika par Apvienoto Karalisti rāda:
◼️ 76% uzskata, ka tiešsaistes mazumtirgotāji izmanto videi draudzīgu iepakojumu.
◼️ 21% norāda, ka neiepirktos no mazumtirgotāja, kas neizmanto ilgtspējīgu iepakojumu.
◼️ Gen Z paaudze trīs reizes biežāk nekā Boomers pārtrauc sadarbību ar zīmolu, kas neievēro ilgtspējību.
◼️ 73% nevēlas maksāt papildus, bet, ja maksā, tad ne vairāk kā 5%.
◼️ 56% apgalvo, ka saņemtajam iepakojumam nav skaidras pārstrādes etiķetes.

E-komercijas piegādes un iepakojuma nozīme

Atšķirībā no fiziskajiem veikaliem, e-komercijā klients produktu pirmo reizi redz tikai brīdī, kad tas nonāk viņa mājās. Tāpēc piegādes kvalitāte ir tieši saistīta ar to, kāds ir iepakojums.

◼️ Ērti atverams iepakojums rada pozitīvas emocijas.
◼️ Pareiza izmēra iepakojums mazina atkritumu daudzumu un palīdz uzņēmumiem ietaupīt.
◼️ Estētisks dizains rada vēlmi dalīties ar bildēm sociālajos tīklos, kas ir bezmaksas reklāma.

Kā produkta iepakojums veido emocionālo saikni ar klientu?

Pakas atvēršana mūsdienās ir kļuvusi par kultūru. Sociālajos tīklos, piemēram, YouTube un TikTok, ik dienu tiek publicēti miljoniem video, kuros cilvēki rāda, kā atver savus sūtījumus. Šis brīdis sniedz uzņēmumiem unikālu iespēju radīt neaizmirstamu pieredzi. Pētījums, ko veica GWPGroup, atklāja, ka uzņēmumi, kuri pievērš uzmanību iepakojumam un atpakošanas pieredzei, ziņo par atkārtotu pirkumu pieaugumu līdz pat 30%.

◼️ Personalizēti elementi (pateicības kartiņa, zīmola krāsās iesaiņota prece) liek klientam justies īpašam.
◼️ Videi draudzīgs vai pārdomāts aizsargiepakojums rada sajūtu, ka uzņēmums rūpējas gan par produktu, gan vidi.

Kā gaisa spilveni uzlabo e-komercijas piegādes?

E-komercijas uzņēmumiem viens no lielākajiem izaicinājumiem ir nodrošināt, lai preces pie klienta nonāk nevainojamā stāvoklī. Viens no efektīvākajiem risinājumiem ir gaisa spilveni:

◼️ Nodrošina preču stabilitāti kastē – aizpilda tukšumu un notur produktus vietā.
◼️ Samazina bojājumus – piemēram, PAKFUL gaisa spilveni no 20 mikronu HDPE plēves absorbē triecienus un spiedienu.
◼️ Atvieglo loģistiku – viegli, kompakti, noliktavā glabājas nepiepūstā veidā.
◼️ Ilgtspējīgi – 100% pārstrādājami.

Pareiza aizsargiepakojuma izvēle ne tikai nodrošina preču drošību, bet arī ietaupa izmaksas, kas ir īpaši svarīgi e-komercijas uzņēmumiem.

PAKFUL risinājumi uzņēmumiem

Mēs ne tikai piedāvājam modernus un ilgtspējīgus aizsargiepakojumus sūtījumiem, bet arī palīdzam atrast tieši jūsu biznesam piemērotākos loģistikas risinājumus, kas pasargā preces no bojājumiem, optimizē izmaksas un parāda rūpes gan par klientiem, gan apkārtējo vidi.

Pārvērtiet iepakojumu par savu mārketinga instrumentu

Iepakojums nav tikai aizsardzība – tas ir zīmola vēstnesis un mārketinga sastāvdaļa. Pārdomāts, videi draudzīgs iepakojums samazina izmaksas, mazinā atgriešanas risku un veido lojālu klientu bāzi.

Ja vēlaties savā uzņēmumā ieviest modernus un ilgtspējīgus iepakojuma risinājumus, sazinieties ar mums – palīdzēsim atrast tieši jūsu biznesa modelim piemērotāko pieeju.

E-pasts: veikals@pakful.lv
Tālrunis: +371 26660018

Iepriekšējais raksts PAKFUL inovācijas: Jaunākie risinājumi drošai un videi draudzīgai preču pakošanai
Nākamais raksts Vai videi draudzīgs iepakojums var būt arī izdevīgs? Mīti un patiesība

Salīdzināt produktus

{"one"=>"Atlasiet 2 vai 3 preces salīdzināšanai", "other"=>"Atlasīti {{ count }} no 3 vienumiem"}

Atlasiet pirmo salīdzināšanas vienumu

Atlasiet otro salīdzināšanas vienumu

Atlasiet trešo salīdzināšanas vienumu

Salīdzināt